Služby

Aktuality

Evidence údajů o skutečných majitelích

Vážení klienti - členové statutárních orgánů,
v souladu s novelou zákona č. 304/2013 Sb. o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob, si Vás dovolujeme upozornit na evidenci údajů o skutečných majitelích, která je informačním systémem veřejné správy, do kterého se zapisují zákonem vymezené údaje o skutečných majitelích. Evidování jsou skuteční majitelé právnických osob zapsaných do jednoho z veřejných rejstříků právnických a fyzických osob a skuteční majitelé svěřeneckých fondů zapsaných do evidence svěřeneckých fondů. Evidence je vedena rejstříkovými soudy. Zápisy do evidence provádí buď příslušný rejstříkový soud nebo notář. Pro návrh na zápis do evidence je připraven formulář, který je možné vyplnit pouze elektronicky a povinnost provést zápi je určena k datu 1.1.2019. Tato povinnost platí i pro SVJ a BD.

Desatero rad v energetice

Deset základních rad, jak se bránit proti tzv. šmejdům v energetice, zveřejnil Energetický regulační úřad. Reaguje tím na zvyšující se počet případů, kdy obchodník nebo zprostředkovatel postupuje nepoctivým způsobem vůči spotřebiteli. A jak desatero rad vypadá?
1. Cesta za levnější elektřinou by měla vycházet z Vaší vlastní iniciativy, nikoliv z iniciativy obchodníků. Proto se nenechte do ničeho nutit.
2. Vždy se ujistěte, jestli jednáte přímo s dodavatelem, nebo se zprostředkovatelem. Pro každého totiž platí jiné právní předpisy. Hlavním rozdílem jsou lhůty pro odstoupení od uzavřených smluv.
3. Lidé zvonící na vaše dveře, kteří tvrdí, že jsou zaměstnanci ERÚ nebo ČOI a přišli s nabídkou prodeje energií, pravděpodobně lžou. Úřady energie neprodávají, nekontrolují faktury podomním způsobem apod. Obdobně je to i se zástupci distributorů. Ti sice kontrolují měřidla, ale energii neprodávají. Pokud podomní prodejce tvrdí, že přichází od vašeho současného dodavatele, ať to dokáže. Nekorektní prodejci se za velké dodavatele často vydávají nejen osobně, ale i po telefonu.
4. V případě, že je v místě vašeho bydliště podomní prodej omezen vyhláškou a podomní prodejce tento zákaz porušil, neváhejte kontaktovat (městskou) policii. 
5. Kontaktují Vás přes telefon a mailovou schránku? Zeptejte se, kde Váš kontaktní údaj sehnali a jestli disponují Vaším souhlasem pro zasílání obchodního sdělení. V případě že souhlas nemají, hlaste jeho jednání na Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz). Během telefonních hovorů se k ničemu nezavazujte.
6. Odmítejte služby "za určitých podmínek zdarma" a nabízené dárky. Při vypovězení smlouvy ve lhůtě, kdy to energetický zákon umožňuje bez sankce, Vám prodejce či zprostředkovatel "dárky", zakoupené podle občanského zákoníku, zpoplatní.
7. Nikdy se nezavazujte k podpisu smlouvy, kterou ještě nemáte k dispozici. Nikdy do mobilního zařízení neříkejte žádnému prodejci "ANO", protože smlouvu lze uzavřít i telefonicky.
8. Nikdy nepodepisujte nic, co jste si důkladně nepročetli a úplně nepochopili. Nejprve se ptejte, čemu nerozumíte, poté se rozhodujte a až nakonec podepisujte.
9. Buďte aktivní, nebuďte pasivní. Případné spory s dodavatelem energie řešte od začátku a neodkládejte je.
10. Pamatujte si. Od smlouvy o dodávkách energií, která byla uzavřena mimo provozovnu držitele licence, lze bez jakýchkoliv sankcí odstoupit do 14 dní od uzavření smlouvy nebo ji vypovědět nejpozději do 15. dne od zahájení dodávek. 

Zdroj: Energetický regulační úřad

Zpracování osobních údajů

V sekci "Nejčastější otázky" naleznete informace o zpracování osobních údajů v rámci společnosti FPS s.r.o. na základě obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR).

Poradenská činnost

FPS s.r.o. rovněž poskytuje poradenskou pomoc v oblasti provozu nemovitostí a areálů, a to v oblasti ekonomické a právní. Jsme připraveni nabídnout standardní konzultační, poradenskou a technickou pomoc před zahájením provozu objektu a dále i během fungování objektu.

Seznam činností

  • organizace výběrových řízení ve spolupráci s vlastníky
  • poradenství při problémech s vyúčtováním služeb - zejména v oblasti měřených služeb, teplo a vody
  • provádění kontroly účetnictví BD, SVJ – rekonstrukce účetnictví
  • zajištění funkce pověřeného vlastníka, tam kde není zájem ze strany vlastníků vykonávat činnost statutárního orgánu
    Založení Společenství vlastníků jednotek dle zákona č. 72/1994 Sb.
  • svolání schůze po zapsání třetího vlastníka
  • formulace programu včetně povinných bodů, rozeslání pozvánek
  • pronájem sálu pro konání schůze
  • zajištění notáře na schůzi
  • zajištění prezence účastníků, skrutátorů, organizace průběhu schůze
  • zajištění vedení schůze - řídícího
  • podání návrhu na zápis SVJ do rejstříku při OS včetně patřičných listin
    Převod bytů do osobního vlastnictví v BD
  • přeměření, zakreslení jednotek
  • zpracování převodních smluv
  • zpracování prohlášení vlastníka
  • podání návrhů na KN

Organizační a administrativní úkony související s chodem BD, SVJ

  • příprava členské schůze/shromáždění vlastníků od "A" do "Z" (tzn. program, pozvánky, prezenční listiny, řízení jednání, zápis z jednání, sčítání hlasů aj.)
  • při volbě nových statutárních zástupců provedení změn v rejstříku OS
    Likvidace BD - po vzniku SVJ
  • zpracování programu jednání schůze BD
  • zajištění notáře
  • pronájem sálu
  • konzultace potřebných listin k jednání
  • zajištění osoby likvidátora
  • řízení jednání - vyhlášení likvidace
  • podání návrhu na zápis likvidátora
  • provedení všech úkonů likvidátora
  • příprava jednání, závěrečné schůze BD - ukončení likvidace
  • zpracování návrhu na výmaz BD z rejstříku OS včetně příslušných listin